Türkiye’ye en çok Celestyal Cruise gemileri geldi
Reklam

Türkiye'ye en çok Celestyal Cruise gemileri geldi

Celestyal Cruise Türkiye Direktörü Özgü Alnıtemiz, Celestyal Cruises’ın Türkiye limanlarına en çok uğrayan uluslararası cruises şirketi olduğuna işaret ederek, “104 kez 2018 yılında Türkiye’ye uğradı. Ağırlıklı olarak Kuşadası Limanı’na. 2020 yılında ise 108 sefer planlanıyor” dedi. Alnıtemiz, Celestyal Cruises’ın Türk limanlarına yaklaşık 25 milyon Euroluk döviz girdisi sağladığına kaydetti.

06 Kasım 2019 - 19:03 - Güncelleme: 08 Kasım 2019 - 10:19
Reklam

İstanbul çıkışlı turlarına yeniden başlayan Celestyal Cruises’in, yeni dönem planları Sarayburnu Limanı’da gerçekleşen toplantı ile paylaşıldı. Limanda demirli bulunan Celestyal Crystal gemisinde gerçekleşen toplantıya 200’ün üzerinde kişi katıldı. Toplantıda bir sunum gerçekleştiren Celestyal Cruises Türkiye Direktörü Özgü Anlıtemiz, kruvaziyer sektörünün öncü oyuncularından olan Celestyal Cruises’ın ayrıca Türkiye’ye gelen gemilere liman acenteliği hizmeti de verdiğini belirtti.

İstanbul’a 3 sefer daha 

En son 2016 yılında İstanbul’a gelen Celestyal Cruises’ın 3 yıl aradan sonra yeniden kente gelmeye başladığını aktaran Alnıtemiz, şirketin gemilerinden olan Celestyal Crystal’in üçüncü seferini gerçekleştirdiğine dikkat çekerek, “İki hafta önce operasyonlarımıza başladık. Ve Kasım ayının sonuna kadar 3 sefer daha İstanbul’a gelecek” dedi.

Cruises sektöründe çalışan herkesin ortak amacının İstanbul’daki gemi manzaralarının çoğalarak artması olduğunu ifade eden Anlıtemiz, “Dolayısıyla buradaki hedefimizi, heyecanımızı iş ortaklarımızla, gemi şirketleri ve tüketicilerle buluşturabilmek ve bu hevesimizi yansıtabilmek bizim birinci görevimiz. Bu anlamda hepinizin desteğine ihtiyacımız var” dedi.

En hızlı büyüyen sektör

Dünya cruises pazarında 2018 yılında ortalama 28,5 milyonluk yolcu oranı olduğunu ve turizm dalları arasında en hızlı büyüyen kulvarlardan biri olduğuna kaydeden Alnıtemiz, “Son 5 yılda yüzde 20’lik bir büyüme yakaladı. Şimdiki rakamlara baktığımızda 2019 yılında 30 milyon yolcuyu geçecek gibi görünüyor. Aynı zamanda çok ciddi devasa yatırımların olduğu bir sektör. Yeni gemiler suya indiriliyor. Gelecek 5 yıl için ise 50 milyar dolarlık bir yatırım, 50 tane gemi 250 bin yatak kapasitesinden bahsediyoruz. Örnek vermek gerekirse bugün dünyanın en büyük gemilerinden bir tanesinin maliyeti 1.3 milyar dolar. Yani inanılmaz derecede büyük yatırımların yapıldığı bir sektör” diye konuştu.

Uğradığı limanda 700 bin dolarlık ekonomik katkısı oluyor

Gemilerin uğradıkları limanlara sundukları ekonomik katkıları ile ilgili yapılmış bir çalışmaya da değinen Alnıtemiz, şöyle devam etti: “4 bin kişilik ve aşağı yukarı 1600 mürettebatı olan bir geminin ilk seferde bir limana 700 bin dolar civarında ekonomik katkısı oluyor. Bunun 450 bin dolar civarı müşteri harcamaları, 112 bin doları mürettebat harcamaları, 148 bin doları ise gemi şirketinin masrafları. Ayrıca istihdam vs gibi başka imkanlarda sağlıyor.”

Karayipler en fazla gemi sirkülasyonunun olduğu destinasyon

Kruvaziyer pazarının yüzde 50’sini Amerikalıların kapsadığını dile getiren Anlıtemiz, “Amerika’yı Asya Pasifik ve Güney Amerika ülkeleri takip ediyor. Gemilerin denizlerdeki dağılımına baktığımızda pazar neredeyse gemilerde ağırlıklı olarak orada konumlanıyor. Mesela Karayipler en fazla gemi sirkülasyonunun olduğu destinasyon. Akdeniz, ağırlıklı olarak Kuzey Avrupa kıyılarını kapsıyor. Çin Asya’da bu anlamda dünya pazarlarından bir tanesi. Bugün kruvaziyer şirketleri sadece Çin pazarına özel etnik gemiler suya indirmeye başladı. Orası da ciddi anlamda büyüyor” ifadelerini kullandı.

Herkese hitap eden gemiler var

Kruvaziyer turizminde her segment ve yaş grubundaki müşteriye hitap edebilen gemilerin olduğuna söyleyen Anlıtemiz, şunları söyledi: “Demografik yapıyı biraz incelediğinizde 50 yaş üstü kitle daha çok gittikleri destinasyonlarda kara turları birinci öncelikleri haline geliyor. Orta yaş grubu daha çok çocuklu olduğu için ailelere uygun programlar birinci tercihleri oluyor. Genç kuşak tabi ki fiyat, destinasyondaki eğlence ve erişimdeki kolaylık tercihlerini etkiliyor. Z kuşağı ise 2020 yılındaki bütün pazarlarda en büyük pazar olması öngörülüyor. Ki bunu bizlerde şu anda yaşıyoruz. Birçok noktayı görebilmek farklı deneyimler tatmak birinci öncelikleri halinde. Hatta bazı gemi şirketleri Z kuşağı özel parti gemileri gibi özel etkinlikler düzenliyor.”

Gemiler 271 kez Türkiye limanlarına uğradı

Türkiye’de son 3 yılda yaşanan durgunluğun her geçen gün biraz daha azaldığı ve tablonun düzeldiğini sözlerine ekleyen Anlıtemiz, “2019 yılında bu tablo düzelmeye başladı. Eylül sonuyla beraber 271 kez Türkiye limanlarına gemiler uğradı. Bunların arasında en yoğun olan 151 kez ile Kuşadası Limanı. İstanbul ise 4 kez. Biz de bu sayıyı biraz daha yukarıya çekmeye çalışacağız” dedi.

Türkiye dahil 11 ülkede temsil ediliyor

Celestyal Cruises’ın 140 ülkeden yolcu alan uluslararası bir şirket olduğuna işaret eden Anlıtemiz, şirketin Türkiye’de dahil olmak üzere 11 ülkede temsil edildiğini kaydetti. Misafirlerinin yüzde 32’sinin Amerika ve Kanada’dan yine yüzde 10’luk bir oranının ise Güney Amerika’dan olduğunu aktaran Anlıtemiz, “Amerika kıtasından yüzde 42’lik bir yolcu oranı var gemilerimizde. Bunu İspanya ve Portekiz yüzde 12 olarak takip ediyor. Dünyanın her yerinden misafirlerimiz var. Türkiye ve Yunanistan’dan da binlerce yolcu taşıyoruz” şeklinde konuştu.

‘Esnek programlar sunduğumuz için daha kolay tercih ediliyoruz’

Celestyal Cruises’ın gemilerinde destinasyonlardan, etkinliklere ve yemeklere kadar yapılan memnuniyet araştırmasına göre yüzde 90 oranında memnuniyet oranı olduğuna dikkat çeken Anlıtemiz, bu durumun gurur verici olduğunu söyledi. Anlıtemiz, şunları kaydetti: “

Gemilerimizde anket yaptık. Misafirlerimizin yüzde 75’i ilk defa cruise Celestyal Cruise gemilerinde deneyimliyor. Dolayısıyla bu bize farklı bir misyon da yüklüyor. Celestyal Cruise olarak Türklere cruisesi sevdirmek gibi bir yük şu anda omuzlarımızda. Kısa programlar düzenliyoruz. 3-4-7 gecelik programlar. Dolayısıyla hem zamanda hem de bütçede esnek programlar sunduğumuz için daha kolay tercih ediliyoruz.

Türk limanlarına 25 milyon Euroluk döviz girdisi

Eylül ayı itibariyle Türkiye’ye uğrayan 271 cruise gemisinden 104’nun Celestyal Cruise gemileri olduğunu söyleyen Anlıtemiz, şöyle devam etti: “Celestyal Cruise şu anda Türkiye limanlarına en çok uğrayan uluslararası cruise şirketi. 104 kez Türkiye’ye uğradı. Tabi çoğunlukla Kuşadası Limanı’na. 2020 yılında da 108 kez planlanıyor. İstanbul’da da Nisan, Mayıs ve Ekim aylarında uğrayacağız. İstanbul’a gelen gemilerimiz bir gece konaklıyor. Dolayısıyla bu gemiyle gelen misafirler 2 günü İstanbul’da yaşamış oluyor. İstanbul’dan da Çanakkale’ye yol alıyor. Celestyal Cruise gemileri sadece Türk limanlarına yaklaşık 25 milyon Euroluk bir döviz girdisi sağlıyor.”

THE CRUISE LIFE


YORUMLAR

  • 0 Yorum
Henüz Yorum Eklenmemiştir.İlk yorum yapan siz olun..
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR x
Havadaki labirent THY’yi vurdu
Havadaki labirent THY’yi vurdu
Turistler Kapadokya'yı 4 mevsim balonla keşfediyor
Turistler Kapadokya'yı 4 mevsim balonla keşfediyor