Kruvaziyer söktürünün 2021 beklentisi ne?
Reklam

Kruvaziyer söktürünün 2021 beklentisi ne?

Covid-19 pandemisinden en derin şekilde etkilenen kruvaziyer sektöründe gemilerin değerlerinde çok büyük düşüş yaşandı.

19 Kasım 2020 - 10:00
Reklam

Covid-19 pandemisinden en derin şekilde etkilenen kruvaziyer sektöründe gemilerin değerlerinde çok büyük düşüş yaşandı.

VesselsValue raporuna göre, Dünyadaki 474 kruvaziyer gemisinin toplam değeri 170 milyar dolardan 138 milyar dolara düştü. Düşüş, 2020'nin ilk çeyreğinin sonunda yalnızca 4 milyar dolardı.

Trade Winds News'e konuşan VesselsValue baş ticari sorumlusu Matthew Freeman'a göre, "Süreç, Covid-19’un ikinci dalgasının 'mükemmel fırtınası', yüksek operasyonel maliyetler ve satışları tetikleyen sürekli borçlanma ile hızlandı" dedi.

Freeman, “Özellikle eski birimler 2019'un sonundan bu yana neredeyse yüzde 90 değer kaybetti. 2008'de kargo gemilerinde yaşadıklarımızdan bu yana değerlerde bu kadar dramatik bir düşüş görmedim” diye devam etti.

İkinci el yolcu gemilerinin çağı

Bu koşullar altında, birçok şirket gemilerinden bazılarını minimum zararla satma fırsatları arıyor.

Carnival Corp, gemisini ve diğer 3 Holland America Line gemisini, aylık 1 milyar dolara ulaşan filo yükleme maliyetlerini azaltmak için 15 eski gemiyi boşaltma planının bir parçası olarak geçen ay sattı.

Ayrıca pazarda Carnival'ın Cunard ve Seabourn kruvaziyer markaları için alıcı aradığı söylentileri artıyor.

Fincantieri'nin Monfalcone tersanesi tarafından inşa edilen Maasdam, geçen yılın sonunda 120 milyon dolarlık bir talep fiyatına sahipti, ancak bu rakam Şubat’ta 80 milyon dolara, Mart’ta 40 milyon dolara ve Haziran’da 20 milyon dolara düştü.

‘4 veya 5 ay önce 100 milyon dolar olan gemiler artık 10 milyon dolar’

Gemi fiyatlarının daha fazla düşmesini beklemediğini belirten QPS Marine Ships'in Dania Beach CEO'su Ken Caine, “Sanırım şu anda pazarlıkları gördünüz çünkü satmak istedikleri tüm gemileri sattılar” dedi.

Caine'in öngördüğü gibi fiyatlar daha fazla düşmeyecek olsa da, pandemi hala etkili olduğundan ve kruvaziyer endüstrisi hala beklemede olduğundan, fiyatlar da bir süre daha yükselmeyecektir.

Şanssız gemiler

Eski gemilere talep olsa da gemilerin bir kısmı daha karlı olacağından hurdaya gönderildi. Örneğin, Carnival ve diğer gemi sahipleri, gemileri için farkla alıcılar bulmak yerine bazı eski gemileri hurdaya gönderdi. Yine Carnival Cruise Line, 2.054 yataklı Carnival Inspiration (1996 yapımı) ve Carnival Fantasy'yi (1990 yapımı) Aliağa'daki gemi söküm tersanelerine sattı. Royal Caribbean Group'un Pullmantur Cruises ise ton başına 150 dolar gibi çok düşük bir ücret karşılığında Aliağa'ya üç gemi gönderdi. Ayrıca Costa Cruises, 2.394 yataklı Costa Victoria'yı (1996 yapımı) yıkım için İtalya'nın San Giorgio del Porto tersanesine indirdi.

Uzmanlara göre devalüasyon ve yıkım sorunu 2021'in ilk ve hatta ikinci çeyreğiyle sınırlı kalmayabilir.

Araştırma analistleri, kruvaziyer endüstrisinin filosunun çoğunluğunun 2021'in ikinci yarısına kadar faaliyette olmayacağını tahmin ediyor. Sektörün önde gelen analistlerinden Robin Farley, Carnival Corp, Royal Caribbean Group ve Norwegian hisselerinin fiyat hedeflerini kaldırdı. Ancak Farley umutsuz olmadığına işaret ederek, “Bir aşının kesin zamanlaması bilinmemekle birlikte, salt bir eğlence endüstrisi olarak gemi turları talebinde daha iyi bir iyileşme göreceğine inanıyoruz” dedi.

Yüksek faiz oranları da yardımcı olmuyor

Büyük kruvaziyer şirketleri şimdiye kadar salgından kurtulmayı başardılar, ancak bunu yalnızca milyarlarca dolar borç alarak başardılar.

Doğal olarak, böyle bir yaşam çizgisi bir zamanlar patlama yaşayan devler için maliyetli ve bu kredilerin faiz oranları 2021'de olumsuz etkilerini göstermeye devam edecek.

Bankalar, New York'ta listelenen bu firmalara çeşitli kredi araçlarından yüksek oranlar talep ederken, kredi notları da yüksek seviyelerden düşüyor.

THE CRUISE LIFE

YORUMLAR

  • 0 Yorum
Henüz Yorum Eklenmemiştir.İlk yorum yapan siz olun..
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR x
Japonya, turizm kampanyalarını askıya alıyor
Japonya, turizm kampanyalarını askıya alıyor
2021 yılına hazırlanma zamanı
2021 yılına hazırlanma zamanı