2016 yılında Antalya turizminin, turist sayısını artırdığı üç temel Pazar; Ukrayna, İsrail ve çok az da Litvanya . BDT ve Avrupalı turistlerin, turistik amaçla en çok ziyaret ettikleri destinasyonların başında gelen Antalya turizmi, kriz sürecinde büyük kayba uğradı. 2016 yılının 8 aylık dönemi geride kalırken, Antalya`ya gelen turist sayısı 3,7 milyon azalarak 7,6 milyondan 3,8 milyona düştü. Antalya turizmi 2015`in aynı döneminde de 550 bin turist kaybetmişti. Böylece Antalya turizminin turist kaybı son 2 yılda 4,2 milyonu buldu. Yani Antalya turist sayısının yarısından fazlasını kriz dönemlerinde kaybetmiş . Diğer yandan, Antalya`ya gelen turist sayısının en büyük kaynak pazarları olan Rusya ve Almanya 2016`da yaşanan kaybın esas leri . Turizmdatabank`ın analizlerine göre Antalya turizminin yaşadığı turist kaybının yüzde 68`i Rusya ve Almanya`dan kaynaklandı. Turist kaybında Rusya`nın payı yüzde 52, Almanya`nın payı da yüzde 16 . Öte yandan 2016 yılında Antalya turizminin, turist sayısını artırdığı üç temel Pazar; Ukrayna, İsrail ve çok az da Litvanya . Bu üç pazarda 243 bin dolayında turist artıran Antalya, kazancın yüzde 83`ünü Ukrayna, yüzde 16,3`ünü de İsrail`den elde etti.
THE CRUISE LIFE