’Covid-19 Döneminde İş Seyahatlerine Bakış’ raporu

'Covid-19 Döneminde İş Seyahatlerine Bakış' raporu

Uzun zamandır içerisinde bulunduğumuz pandemi döneminin etkilediği turizm sektöründe ‘yeniden seyahat’ kavramının geleceğine dair formüller üzerinde çalışmalar sürerken, Japonya merkezli HIS’in Türkiye’de faaliyet göstermekte olan ofisi HIS Travel, sektörün nabzını tutacak bir rapor yayınladı.

27 Kasım 2020 - 10:08 - Güncelleme: 27 Kasım 2020 - 10:22
Reklam

Uzun zamandır içerisinde bulunduğumuz pandemi döneminin etkilediği turizm sektöründe ‘yeniden seyahat’ kavramının geleceğine dair formüller üzerinde çalışmalar sürerken, Japonya merkezli HIS’in Türkiye’de faaliyet göstermekte olan ofisi HIS Travel, sektörün nabzını tutacak bir rapor yayınladı. İş seyahatlerini yakından ilgilendiren, çalışanların ve şirketlerin iş seyahati süreçlerine ışık tutacak bilgilerin yer aldığı raporda, hem dünyada hem de ülkemizde gelecekteki iş seyahatlerine olan yaklaşımlara ve çözümlere vurgu yapılıyor.

İş seyahatlerine dair kapsamlı ilk raporunu geçtiğimiz mayıs ayında yayınlayan HIS Travel, ‘COVID-19 Döneminde İş Seyahatlerine Bakış: Yaklaşımlar, Trendler ve Teknolojiler’ adlı raporunu da kasım ayı içerisinde paylaştı. COVID-19 döneminde değişen seyahat algısına ve çalışan gezginlerin ihtiyaçlarına odaklanan raporda iş seyahati yapan global şirketlerin, holdinglerin, KOBİ ve start-up’lar ile freelance ya da uzaktan çalışanların gelecekteki iş seyahatlerinin nasıl şekilleneceğine dair ön görüler yer alıyor. Raporda ayrıca, küresel boyuttaki farklı sektörden oyuncuların ve anketlerin dikkat çekici tespitleri de bulunuyor.

 

İş Seyahatleri Tüm Dünyada Büyük Bir Ekosistem

Büyük otel zincirlerinden uçak ve araç filolarına kadar turizmin bağlantılı tüm çözümlerinde iş seyahatlerinin büyük bir ekosistem olduğunu vurgulayan rapor, turizmin sunduğu sosyal ve ekonomik faydaların, hem bireyler hem de tüm ülkeler için sürdürülebilir iyileşmeye giden yepyeni bir yolculuğu başlatacağını ifade ediyor. Geleceği okuyabilmenin, fayda odaklı stratejiler üretebilmenin, çevrimiçi dünyaya ayak uydurabilmenin, bu iyileşmeyi doğru adımlarla yaparak iş seyahatlerinin dönüşünü daha anlamlı ve kazanımlı olarak sağlayacağını belirten ‘COVID-19 Döneminde İş Seyahatlerine Bakış’ raporu, çalışan gezginlerin ne düşündüğünü ve hissettiğini anlamaya yardımcı olurken, şirketlere iş seyahatinin geleceğini planlama yolunda da destekleyici bilgiler veriyor.

İşletmeler, Kurumsal Seyahatlere Her Yıl 300 Milyar Dolardan Fazla Para Harcıyor Ve Bunun Yaklaşık %20'si Uçak Bileti

Çalışan gezginlerin turizmin önemli bir segmentini oluşturduğunu ve zincir otellerden, büyük araç filolarına kadar global boyuttaki markaların ekonomilerinin iş seyahatleriyle entegre olduğunu vurgulayan rapor, gelecekte seyahati şekillendirecek maddelerin arasında risk yönetimi, şeffaflık, iletişim odaklılık, özelleştirilmiş seyahat politikaları, deneyim ve fayda odaklı seyahat hizmetleri ve çevrimiçi rezervasyon gibi dijital uygulamaları ilk sırada gösteriyor. 


Küresel Gezginlerin 4’te 3’ü Kısıtlamaların Kaldırılmasından Sonraki 3 Ay İçinde Seyahat Edeceklerini Söylüyor

Küresel verileri inceleyen ve hem globalde hem de yerelde uzun zamandır edindikleri bilgi birikimini

öngörüleriyle ‘COVID-19 Döneminde İş Seyahatlerine Bakış’ raporunda paylaşan HIS Travel, değişime uğrayacak iş seyahatlerinin ‘satış’, ‘karlılık’, ‘müşteri’ bağlamının yanı sıra çalışanlarına kültürel deneyim kazandırma, böylece şirket vizyonunu dünya çapında bir noktaya taşıma ve çalışan bağlılığını daha güçlü bir konuma getirme gibi kuvvetli bir temel atmayı da vizyoner iş seyahatleri ile yapabileceğine dikkat çekiyor.

İş Seyahatlerinde Z Kuşağı ve Uzaktan Çalışanlar Dönemi

Z kuşağının koronavirüs sonrası turizm sektörü için en önemli gruplardan biri olmaya devam edeceğini belirten raporda, bugün küresel nüfusun %32'sini oluşturan Z kuşağının yalnızca ABD'de 143 milyar ABD doları satın alma gücüne sahip olduğu belirtiliyor. Pandemi sonrası normalleşme sürecinde özellikle güvenlik ve hijyen konularında dikkatli ve daha az harcanabilir gelirle karşı karşıya kalacak Z kuşağı için iş seyahatlerinde dijitalleşmek ve fiyat politikaları da bu açıdan değerli duruyor. HIS Travel’ın yayınladığı ‘COVID-19 Döneminde İş Seyahatlerine Bakış’ raporunda ayrıca uzaktan çalışanlar için yeni iş seyahati süreçlerine dair metotlar da yer alıyor.

Raporun tamamına ulaşmak için tıklayın.

 THE CRUISE LIFE

YORUMLAR

  • 0 Yorum
Henüz Yorum Eklenmemiştir.İlk yorum yapan siz olun..
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR x
Başkan Soyer’den Kültür Zirvesi’ne çağrı
Başkan Soyer’den Kültür Zirvesi’ne çağrı