Yolcu gemisi turizmi yapan dünyaca ünlü Carnival şirketi, 6
gemisini satmayı planladığını duyurdu. Dünyayı pençesine alan corona virüs
pandemisi, kruvaziyer endüstrisini de olumsuz yönde etkiledi. Dünyanın en büyük
kruvaziyer şirketlerinden Carnival, 2020 yılının ikinci çeyreğinde 4.4 milyar
dolarlık bir gelir kaybı beklediklerini belirtmesinin ardından, 6 gemisini
satmayı planladığını da duyurdu. Cunard, P&O ve Princess Cruises gibi
önemli kruvaziyer hatlarını bünyesinde bulunduran şirket, perşembe günü,
gemilerin planlanan satışlarını hızlandırdığını bildirdi.
Business Insider ve The Guardian'ın haberine göre, son üç
aydır büyük bir gelir kaybı yaşayan şirket, gemi turizminin ne zaman normale
döneceğini kesin olarak tahmin edemediğini ve bu durumun herhangi bir kazanç
tahmini yapmayı imkansız hale getirdiğini söyledi.
Karnaval üç ay içinde 4.4 milyar $ (3.6 milyar £) zarar
gördü, çünkü cruise şirketinin işi Covid-19 pandemisi tarafından batırıldı.
2019'da aynı Mart-Mayıs döneminde gelirler 4,8 milyar dolardan 700 milyon
dolara düştü, rezervasyonlar kuruduktan ve şirketin yolcu gemileri, gemideki
ciddi salgınlardan sonra yelkenleri askıya aldı.
İngiliz yan kuruluşları P&O ve Cunard da dahil olmak
üzere birçok hat, en azından sonbahara kadar operasyonları duraklatacaklarını
söylese de, Carnival bazı işlerin yaz sonunda devam edeceğini umuyor ve 475
milyon dolar 2020 yelken için yapılan rezervasyonlarda bankacılığa yatırıldı.
Birçoğu 2021 yılında gelecekteki yelkenler için kupon kabul etmiş, müşterilerin
nakit toplam 2.6 milyar dolar tutuyordu.
Gemide mürettebatı bulunan birçok gemi , hükümetler
tarafından getirilen kısıtlamalar nedeniyle denizde kalıyor ve yanaşamıyor. Carnival,
21.000 çalışanının hala mürettebatının yaklaşık dörtte birinin gemilerinde
olduğunu, ancak Haziran ayı sonuna kadar çoğunun evlerine döneceğini umduğunu
söyledi.
Şirket, gemilerinin tamamı “duraklatıldı” durumundayken ayda
yaklaşık 250 milyon dolarlık işletme ve idari maliyetlerle karşı karşıya
kalacağı konusunda uyardı. Filodaki 100'den fazla gemiden sadece 61'i limana
ulaşmayı başardı.
Grup, belirsiz bir geleceğe uyum sağlamaya çalıştığı için
genellikle 500 milyon dolar ile 1 milyar dolar arasında yeni olan altı yolcu
gemisi satmayı planlıyor.
Karnaval, normal işin ne zaman devam edeceğini tahmin
edemediğini söyledi. Bununla birlikte, “hükümet ve sağlık otoriteleri ile
işbirliğinden sonra, belirli gemilerin ve markaların zaman içinde hizmete girmesiyle
aşamalı olarak konuk operasyonlarına devam etmeyi beklemektedir”.
İlk kruvaziyer tatillerinin, sinek kruvaziyer pazarından
ziyade “belirli sayıda kolay erişilebilir ana limandan olacak” ve filolarının
daha küçük olacağı tahmin ediliyor.
Carnival, bu yıl tahvillerinde 6,6 milyar dolardan fazla
para topladığını ve likiditesini artırmak için hisse paylaştığını söyledi.
Bu yılın başlarında, salgının erken döneminde merkez sahne
olduktan sonra sektörün asla tam olarak toparlanamayacağı belirtildi. Elmas Prenses'teki
yolcular Şubat ayında Japonya dışındaki bir kabine hapsedilirken, Yakut Prenses
Covid-19'un Avustralya'ya önemli bir ithalatçısı olarak tanımlandı .
Yolcuları çok pahalıya iade etmek zorunda olan kruvaziyer
işletmecisi, koronavirüs-vurulan gemilerdeki yolcuların davalarıyla karşı
karşıya.
Endüstrinin mücadelelerinin bir başka işaretinde, İngiliz
kruvaziyer hattı şirketi Cruise ve Maritime Voyages Çarşamba günü, potansiyel
bir kredi anlaşması çöktükten sonra potansiyel yatırımcılar ve borç verenlerle
acil görüşmelerde bulunduğunu söyledi .
YORUMLAR